Mapa München, část 1: Stručný přehled, představení

Zdravím vás po hodně dlouhé době u dalšího příspěvku. Hned na začátek bych se chtěl omluvit za prodlevu způsobenou nedostatkem času na psaní článků. I přes to se nám daří řešit drobnosti, které nejsou vidět, například na diskuzním fóru. Tato, chtěl bych to nazvat slovem série se bude zabývat zatím asi nejpropracovanější mapou do simulátoru LOTUS. Tou je, jak můžete vyčíst z názvu, Mnichov. Bude se jednat o vícedílnou sérii, kde vám mapu přiblížíme a na závěr ji zhodnotíme. Pojďme na to!

O Mnichovu

Mnichov leží v Německu a je hlavním městem Bavorska. Se svými 1,4 miliony obyvatel je třetím největším městem v zemi a zároveň je o málo větší než Praha. Jeho významná průmyslová, finanční i kulturní aglomerace ho řadí k nejbohatším a nejrychleji se rozvíjejícím městům v Německu.

Mnichov na mapě (zdroj: Mapy.cz)

Dost bylo geografie, i když následující odstavec se zaměří na něco, co pod ní také spadá – na Mnichovskou dopravu. Mnichov má kromě svého obrovského letiště, které odbaví 38 milionů cestujicích ročně, i veliké a významné vlakové hlavní nádraží. Příměstskou dopravu zajišťují linky S-Bahn, kterých je 10. Možná se jich někdy dočkáme v LOTUSu 😉 . Dále zde cestující přepravuje 7 linek podzemní dráhy U-Bahn o délce 95 kilometrů, přes 60 autobusových linek a, pro nás nyní nejdůležitějších, 13 tramvajových linek.

Mapa tramvajových linek v Mnichově

Simulátor

Mapa v LOTUSu se zaměřuje na 2 konkrétní linky, respektive na 2 varianty jedné linky – linky 27 a 28. Jak je vidět v plánku nad textem, obě začínají v centru v zastávce Sendlinger Tor a pokračují severně do zastávky Kurfürstenplatz. Zde se rozdělí a linka 27 pokračuje na konečnou Petuerling. Ve špičkách pracovních dnů jezdí i linka 28 v podobné trase, avšak na Kurfürstenplatzu jede rovně do zastávky Scheidplatz. Jízdní doba obou linek je okolo 15 minut, takže nepatří mezi nejdelší.

Tramvaj R2.2b na lince 27, obrázek pro oficiální propagaci mapy München

Dostáváme se pomalu k závěru první části, která byla čistě jen o předtsavení. Moje vize je taková, že si v příštím díle ukážeme porovnání mapy a reality. To bude sloužit jako ukázka věrohodnosti mapy. Další díly by se mohly zabývat například samotnou tramvají nebo uživatelskou náročností. Pokud máte jakýkoli tip, co bychom mohli do dalších článků zahrnout a nebo tip na jiné téma, můžete se nám ozvat rovnou třemi způsoby. Buď sem pod příspěvek, na naše fórum a nebo skrze sociální sítě. Ano, i tam jsme stále aktivní 🙂 .

Na konec bych vás chtěl informovat, že budeme na autobusovém dni PID v Letňanech v sobotu 3.10. Takže kdo by se s námi chtěl vidět, napište nám a domluvíme se, možná od nás i něco dostanete😏. Ode mne je to zatím vše a u dalšího článku z LOTUSu, nashledanou.